رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله» .
قال أبو خالد : يابن رسول اللّه ! ثمّ ماذا يكون ؟
قال : «تمتدّ الغيبة بولى اللّه عزّوجلّ الثانى عشر من أوصياء رسول اللّه صلى الله عليه و آله والأئمّة بعده عليهم السلام ، يا أبا خالد ! إنّ أهل زمان غيبته القائلين بامامته والمنتظرين لظهوره أفضل من كلّ زمان ؛ لأنّ اللّه تبارك وتعالى أعطاهم من العقول والأفهام والمعرفة ما صارت به الغيبة عندهم بمنزلة المشاهدة ، وجعلهم فى ذلك الزمان بمنزلة المجاهدين بين يدى رسول اللّه بالسيف ، اولئك هم المخلصون حقاً وشيعتنا صدقاً والدعاة إلى دين اللّه عزّوجلّ سرّاً وجهراً» .
وقال على بن الحسين : «انتظار الفرج من أفضل العمل » .
تم الحديث .
اما الترجمة :
اين حديث را حضرت عبدالعظيم حسنى عليه السلام از صفوان بن يحيى روايت كرده است كه به سه واسطه منتهى مى شود از وى به حضرت على بن الحسين عليهماالسلامكه ايشان به ابو خالد كابلى فرمودند .
در شرح احوال صفوان بن يحيى و كتب او است
خوب است بدانى قبل از شروع ترجمه ، صفوان بن يحيى از اجلاء روات وثقات و از خواص اصحاب اطياب ائمه طاهرين است ، و در جلالت قدر او كفايت است كه حضرت عبدالعظيم اين حديث شريف را از قول وى نقل كرده است .
و شيخ طوسى عليه الرحمه فرمود : صفوان اوثق اهل زمان خود بود و در نزد اهل حديث هم موثق است ، و اوست كه هر روز يك صد و پنجاه ركعت نماز مى گزارد ، و سه ماه روزه مى گرفت ، و سه مرتبه زكات مالش در هر سال مى داد ، و جهت اينكه به اين اعداد مخصوصه نماز بجا مى آورد آن بود با عبداللّه بن جندب و على بن نعمان در بيت اللّه الحرام معاهده كردند هر يك زودتر مردند آنكه مى ماند نماز فوت شده و روزه اش را بجاى آورد