غير محسوس ، وجود ندارد
طبيب : تو ؛ ولى عقيده تو به وجود خدا بر اساس ادّعا و ترديد است ، به خلاف عقيده من به نبودن خدا كه بر علم و يقين ، استوار است ؛ زيرا هر چيزى كه با حواس پنجگانه قابل درك نباشد ، وجود ندارد و خدا با هيچ يك از اين حواس ، قابل درك نيست .
غير محسوس بودن خدا دليل وجود اوست !
امام عليه السلام : تو ، چون با حواس پنجگانه نمىتوانى خدا را درك كنى ، وجود او را انكار مىكنى ؛ ولى من ، چون با حواس پنجگانه نمىتوانم خدا را درك كنم ، به وجود او اعتراف مىنمايم .
طبيب : چه طور؟
امام عليه السلام : براى اينكه چيزى كه با حواس پنجگانه قابل درك باشد (مانند : اجسام ، رنگها و صداها) تغييرپذير و از بين رفتنى است و امكان ندارد كه آفريدگار نيز مانند آفريده ، قابل دگرگونى و زوال باشد .
طبيب : اين ، حرفى است ؛ ولى وجود خدا نمىشود ؛ چون من معتقدم كه تنها راه شناخت ، حس است و بدون حس ، امكان ندارد عقلْ چيزى را درك كند!