اَبدال، اَوتاد، اَقطاب - صفحه 17

۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :زمين ، هرگز از وجود سى نفر كه همانند ابراهيم خليل الرحمان اند ، خالى نمى مانَد . [ مردم ] به خاطر آنها ، روزى داده مى شوند و به خاطر آنها ، باران [ برايشان ] باريده مى شود .

۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :زمين ، هرگز از وجود چهل مرد كه همانند ابراهيم خليل الرحمان اند ، خالى نمى مانَد . به خاطر همان هاست كه بر مردم ، باران مى بارد ، و به خاطر آنها ، يارى داده مى شوند. هر يك از آنان بميرد ، خداوند ، ديگرى را جاى گزين او مى كند.

۱۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :براى خداوند عز و جل در ميان آفريدگان ، سيصد مرد هستند كه دل هايشان ، به سانِ دل آدم عليه السلام است؛ و براى خداوند متعال ، در ميان آفريدگان ، چهل مرد هستند كه دل هايشان ، به سانِ دل موسى عليه السلام است ؛ و براى خداوند متعال ، در ميان آفريدگان ، هفت مرد هستند كه دل هايشان ، به سانِ دل ابراهيم عليه السلام است ؛ و براى خداوند متعال ، در ميان آفريدگان ، پنج مرد هستند كه دل هايشان ، به سانِ دل جبرئيل عليه السلام است ؛ و براى خداوند متعال ، در ميان آفريدگان ، سه مرد هستند كه دل هايشان ، به سانِ دل ميكائيل عليه السلام است ؛ و براى خداوند متعال ، در ميان آفريدگان ، يك مرد هست كه دلش ، به سانِ دل اسرافيل عليه السلام است و هر گاه اين يك در گذرد ، خداوند عز و جل از آن سه مرد ، يكى را جاى گزين او مى كند، ، و هر گاه از آن سه مرد ، يكى در گذرد ، خداوند متعال ، از آن پنج نفر ، يكى را جاى گزين او مى كند؛ و هر گاه از آن پنج تن ، يكى در گذرد ، خداوند متعال ، از آن هفت نفر ، يكى را جاى گزين او مى كند ؛ و هر گاه از آن هفت تن ، يكى در گذرد ، خداوند متعال ، از آن چهل تن ، يكى را جاى گزين او مى كند ؛ و هر گاه از آن چهل تن ، يكى در گذرد ، خداى متعال ، از آن سيصد تن ، يكى را جاى گزين او مى كند ؛ و هر گاه از آن سيصد تن ، يكى در گذرد ، خداى متعال ، از ميان مردم ، يكى را جاى گزين او مى كند. به خاطر آنهاست كه زنده مى كند و مى ميرانَد و مى بارانَد و مى رويانَد و دفعِ بلا مى كند .

۱۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :ابدال ، در شام هستند . آنان ، چهل مردند. هر زمان كه مردى بميرد ، خداوند ، مردى را جاى گزين او مى كند . به خاطر آنهاست كه [ بر مردم ] ، باران مى بارد، و به خاطر آنها بر دشمنان ، يارى داده مى شوند، و به خاطر آنهاست كه عذاب از شاميان ، گردانده مى شود.

صفحه از 40