اَبدال، اَوتاد، اَقطاب - صفحه 29

۲۹.امام زين العابدين عليه السلامـ در مناجاتش ـ :بار خدايا ! بر محمّد و خاندان محمّد ، درود فرست... و ما را از خدمت كنندگان به بندگان و ابدال ـ كه در گوشه و كنار زمين به سر مى برند ـ ، قرار ده، و از ياران و دوستان ويژه ات، و از دوستدارانِ آنان كه خواهان تو هستند و به حلقه درِ خانه تو چنگ زده اند.

۳۰.امام صادق عليه السلام :بار خدايا ! بر ابدال و اوتاد و پارسايانِ عُزلت گُزين و عبادت پيشگان و مخلصان و زاهدان و اهل تلاش و كوشش ، درود فرست.

۳۱.امام صادق عليه السلامـ به نقل از لوح ، از خداوند عز و جل ـ :به زودى ترديد كنندگان در باره جعفر ، نابود مى شوند. كسى كه او را رد كند ، همانند كسى است كه مرا رد كند. سخن من ، محقّق گرديده كه جايگاه جعفر را ارجمند بدارم و او را با [ يارى دادن به ]شيعيان و ياران و دوستانش ، شادمان گردانم. بعد از او ، فتنه اى كور و تاريك ، رُخ خواهد نمود؛ چرا كه رشته واجبات من ، قطع نمى شود ، حجّتم پوشيده نمى ماند و دوستانم با جام پُر ، سيراب مى شوند . آنان ، ابدالِ روى زمين اند. آگاه باشيد كه هر كس يكى از ايشان را انكار كند ، در واقع ، نعمت مرا انكار كرده است ، و هر كس آيه اى از كتابم را تغيير دهد ، در واقع ، بر من دروغ بسته است.

صفحه از 40