معرفي كتاب «اهل البيت في الكتاب و السنّة» - صفحه 203

هو من أهل البيت ومن ليس منهم».
در بخشهاى سه، چهار و شش، با عنوانهاى «فضائل أهل البيت»، «علم أهل البيت» و «خُلق أهل البيت»، به سومين پرسش ما پرداخته شده است.
پرسش چهارم، در بخشهاى پنج، هفت و دوازده، با اين عنوانها: «مذهب أهل البيت»، «وصايا أهل البيت» و «دولة أهل البيت» مورد نظر بوده است و پرسش پنجم، در بخشهاى هشت، نه، ده، يازده و سيزده، با عناوين: «حقوق أهل البيت»، «حبّ أهل البيت»، «بغض أهل البيت»، «الظلم على أهل البيت» و «الغلوّ فى أهل البيت».
با اين همه، مؤلف محترم كه به گواهى رهبر معظّم انقلاب ـ مدّ ظلّه ـ «در كار حديث، گذشته از شوق و علاقه، تبحّر، سابقه و تجربه نيز دارند» ۱ ، با اشاره به انگيزه تأليف كتاب، در مقدمه، متواضعانه آورده اند:
به بركت پيروزى انقلاب اسلامى در ايران و بيدارى روزافزون جهان اسلام در عصر حاضر، زمينه بهره گيرى از سرچشمه زلال علوم و معارف اهل بيت(ع)، بيش از پيش و براى همگان فراهم شده است و آرزوى وحدت كلمه مسلمين در سايه عمل به كتاب خدا و سنّت پيامبر اكرم(ص) و تمسّك به ثقلين و پايان يافتن حكايت درد و رنج مهجوريّت قرآن و اهل بيت(ع)، در دلها جوانه كرده است. اين كتاب، در اين زمينه، گام كوچكى بيش نيست.

عناوين بخشهاى اصلى كتاب

اين كتاب، شامل 14بخش، 61فصل، 140عنوان و 1298حديث است. عناوين بخشهاى اصلى كتاب، از قرار زير است:
1. معنى أهل البيت(ع)،
2. معرفةأهل البيت(ع)،
3. فضائل أهل البيت(ع)،

1.فصلنامه علوم حديث، شماره۱، ص۳

صفحه از 206