تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 3815
امكان ادامه تحصيل دانشجويان غزه در دانشكده علوم حديث فراهم شد

امكان ادامه تحصيل دانشجويان غزه در دانشكده علوم حديث فراهم شد

معاون فرهنگی و دانشجويی دانشكدۀ علوم حديث از امكان ادامه تحصيل دانشجويان غزه كه از ادامه تحصيل محروم شده اند در دانشكده علوم حديث خبر داد.

راوی: معاون فرهنگی و دانشجويی دانشكدۀ علوم حديث از امكان ادامه تحصيل دانشجويان غزه كه از ادامه تحصيل محروم شده اند در دانشكده علوم حديث خبر داد.
به گزارش راوی: حجت الاسلام و المسلمين «ملكوتی تبار» بحث غزه و فلسطين را نه تنها يك مسئلۀ مربوط به جهان اسلام بلكه يك فاجعۀ انسانی خواند كه در غزه در حال اتفاق افتاده است.
وی گفت: وقتی ديده می‌شود سران عرب كه خود را مدافع ملت فلسطين قلمداد كرده و شعار می‌دهند اما در عمل سكوت كرده‌اند و در كنفرانس اديان جام شراب با سرمداران كفر نوشيدند و همه را به سكوت در اين باره دعوت می‌كنند و فتوا بر عدم شركت در تظاهرات و اعلام حمايت‌ها می‌دهند در حالی كه فرياد مظلوميت و كمك‌ خواهی ملت مظلوم فلسطين همچنان به همۀ عالم رسيده است.
ملكوتی تبار تصريح كرد: كشورهايی مانند «هنگ كنگ» كه ساختار اقتصادی و تجاری دارد يا «آرژانتين و شيلی» كه مقرّ بسياری از صهيونيست‌ها هستند در حالی به حمايت از مردم غزه برخاسته‌اند كه با ناباوری تمام، برخی از شيوخ عرب فتوای بر حرمت مشاركت در تظاهرات‌های خيابانی را داده‌اند.
معاون فرهنگی و دانشجويی دانشكدۀ علوم حديث افزود: اين دانشكده در كنار ديگر اقشار ملت‌های مسلمان به انواع مختلف حمايت خود را از مردم تحت ستم غزه اعلام داشته ومی دارد.
وی صدور بيانیۀ مشترك از سوی استادان، دانشجويان و كارمندان دانشكدۀ علوم حديث در اعلام حمايت از مردم مظلوم فلسطين و غزه و محكوم كردن جنايات ددمنشانه رژيم صهيونيستی را به عنوان يكی از فعاليت‌های دانشكدۀ علوم حديث در اين باره عنوان كرد.
عضو شورای دانشكدۀ علوم حديث تهیۀ طوماری با امضاء جمع زيادی از استادان، دانشجويان و كارمندان دانشكده و ارسال آن برای دفتر سازمان ملل در تهران را يكی ديگر از فعاليت‌های دانشكده ذكر كرد.
«ملكوتی تبار» در ادامه افزود: كارهای ديگر دانشكدۀ علوم حديث را اعلام آمادگی برای پذيرش دانشجويان فلسطينی محروم‌شده از تحصيل به واسطۀ درگيری روزهای اخير و جمع‌آوری كمك‌های نقدی و غير نقدی و ارسال آن به دفاتر هلال احمر برای رساندن به نيازمندان سرزمين فلسطين عنوان كرد.
ملكوتی تبار تجمع جمع زيادی از دانشجويان دانشكده مقابل سفارت انگليس و لانۀ جاسوسی آمريكا، اهداء خون به صورت دسته جمعی در يك روز مشخص، صدور بيانیۀ مشترك از سوی تشكّل‌های شورای صنفی، انتشار نشريه ويژه‌نامه غزه با كمك تشكّل نشريات دانشجويی، برگزاری نمايشگاه عكس، فيلم، كتاب، كاريكاتور با موضوع غزه و فلسطين و چند برنامۀ ديگر را از جمله برنامه‌های دانشكده دانست كه در آينده نزديك در دانشكدۀ علوم حديث اجراء می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :