تقريظات ميرزاي شيرازي در ستايش از آثار ميرحامد حسين - صفحه 205

الحق على يديك.
بايد در حق همديگر به دعا كوشيم و طرفة العينى از مدد الهى چشم نپوشيم.
خداوند آن طينت طيّبه را موفق و منصور و مظفر دارد. ان شاء اللّه!
جزاك اللّه عن الإسلام خيرا و أدام اللّه تأييدكم و السلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته!
الأحقر محمد حسن الحسينى

تقريظ سوم:

بسم اللّه الرحمن الرحيم به عرض عالى مى رساند: رجاء واثق آن كه على الدوام در تشييد قواعد دين حنيف و تشديد سواعد شرع شريف، به بركات امام عصر، ولى زمان ـ ارواحنا له الفداء ـ موفق [باشيد].
اگر چه در مقام اظهار تودّد و اتّحاد، كمتر ميسّر شده است بتوانم چنانچه شايسته است برآيم، واحد احد اقدس، عزّت أسماؤه، گواه است، هميشه شكر نعمت وجود شريف را مى كنم و به كتب و مصنّفات رشيقه جناب عالى مستأنسم و حق زحمات و خدمات آن وجود عزيز را در اسلام، نيكو مى شناسم.
[به] انصاف توان گفت تاكنون در اسلام، در فن كلام، كتابى به اين گونه نافع و تمام، تصنيف نشده است؛ خصوصا كتاب «عبقات الأنوار» كه از حسنات اين دهر و غنائم اين زمان است. بر هر مسلم متدين لازم است كه در تكميل عقايد و اصلاح مفاسد خود، به آن كتاب مبارك رجوع نمايد و استفاده نمايد و هر كس به هر نحو تواند در نشر و ترويج آنها، به اعتقاد احقر، بايد سعى و كوشش را فروگذاشت ندارد تا چنانچه در نظر است، اعلاء كلمه حق و ادحاض باطل شود كه خدمتى شايسته تر از اين به طريقه حقّه و فرقه ناجيه كمتر در نظر است.
خداوند عالم ـ جلّ ذكره ـ به بركت أئمّه طاهرين، توفيق را مستدام بدارد كه اين زحمت شايان و خدمت نمايان به شايستگى به پايان رسد و اميدوارم در شرائف اوقات، از دعوات صالحه خود فراموشم نفرمايند و به ارسال مصنّفات و انفاذ مراسلات مسرور و مأنوسم بداريد كه زائد الوصف و فوق العاده به آنها مشتاق و مشعوفم و همواره مترقب اعلان سلامتى وجود مسعود كثيرالخير والبركة و داعى دوام تأييد آن جناب مى باشم و توقع دعا دارم.
أدام اللّه تعالى مجدكم و السلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته.

صفحه از 205