تاريخ : پنج شنبه 1395/4/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51972
حضور 860 نفر در دوره‌های آموزش آزاد دانشگاه قرآن و حدیث

حضور 860 نفر در دوره‌های آموزش آزاد دانشگاه قرآن و حدیث

معاون دانشگاه قرآن و حدیث گفت: 860 نفر در دوره‌های آموزش آزاد این دانشگاه حضور یافته‌اند که این دوره‌ها برای دانشگاه درآمدزایی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،هادی حجتسه‌شنبه شب در مراسم رونمایی از آثار ترویجی و بین‌المللی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن اجتماعات ساختمان این موسسه در قم برگزار شد، با اشاره به حضور ۵ هزار دانشجو در دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: اکنون سه دانشکده فعال با ۲۳ رشته و ۵۴ عضو هیأت علمی فعالیت‌های خود را در این دانشگاه دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون دانشگاه قرآن و حدیث سه هزار فارغ‌التحصیل را برای جامعه اسلامی تربیت کرده است، اضافه کرد: کاهش هزینه‌ها، اصلاح ساختار، چابک‌سازی و بازبینی قراردادها از اقدامات برنامه‌ریزی شده دانشگاه قرآن و حدیث برای سال جاری است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: امسال نخستین دوره آموزش‌های آزاد به زبان عربی در بیروت با همکاری نمایندگی جامعةالمصطفی برگزار شده و پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در سه مقطع، برپایی نشست اساتید و مدیران گروه‌های علوم قرآن و حدیث کشور در تهران و کسب رتبه سوم در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویان کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۴۵ درصد فارغ‌التحصیلان کارشناسی دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی‌ارشد قبول شده‌اند، تصریح کرد: درصد قبولی دانشگاه قرآن و حدیث در حوزه علوم انسانی در مقطع کارشناسی‌ارشد از ۲۰ دانشگاه مطرح کشور بیشتر است.

حجت با اشاره به برگزاری مصاحبه ۹۹۰ نفر از داوطلبان آزمون‌های داخلی مطرح کرد: سال گذشته مصاحبه ۱۵۰ نفر در مقطع دکتری انجام شده است و سال تحصیلی گذشته را با ۸۰۰ دانشجو جدید به پایان رساندیم.

وی ادامه داد: برگزاری ‌۶۰۰ کلاس در دوره‌های حضوری، تدوین دو عنوان کتاب جدید در حوزه‌های پژوهشی با عناوین دین و مبانی ارتباطات و تفسیر روایی جامع ۱ و ۲، پیگیری برای تدوین و چاپ چهار عنوان کتاب به زبان عربی و هفت عنوان به زبان فارسی، بازنگری برای تبدیل درسنامه‌های الکتریکی به کتب درسی و انتشار شماره‌هایی از فصلنامه حدیث اندیشه بخشی از دستاوردهای سال جاری است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث از کسب رتبه علمی و ترویجی فصلنامه حدیث اندیشه یاد کرد و ادامه داد: برگزاری هفت کارگاه‌ آموزشی برای اساتید، برگزاری نشست‌های علمی برای دانشجویان با همکاری گروه‌های علمی و برگزاری ششمین همایش حدیث پژوهش با ۷۵ مقاله جدید از اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی با بیان اینکه هفتمین همایش حدیث پژوهش در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم دانشگاه قرآن و حدیث به عنوان قطب آموزش دینی شناخته شود‎، اکنون دو هزار و ۴۸۳ نفر در مرکز آموزش الکترونیک در مقطع کارشناسی و ۹۲۴ نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد درحال آموزش هستند.

حجت با تاکید بر اینکه سال گذشته ۳۹۳ نفر در دوره‌های مجازی پذیرش شده‌اند، تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته با ۶۰۰ عنوان درسی در دو نیم سال ۳۰۰ فار‌غ‌التحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی داشته‌ایم.

وی به حضور ۳۷ هزار نفر در آزمون‌های داخلی و خارجی برای مقاطع مختلف تحصیلی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزش آزاد با استقبال مطلوبی روبرو شده است و در این راستا قراردادهای مطلوبی با مراکز مختلف منعقد شده و ۸۶۰ نفر در این دوره‌ها حضور یافته‌اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :