امامزادگان معروف ری - صفحه 176

زمين مى غلطيده است مشرف به تلف شده است. آخر الامر به نذر و نياز و توسل و قربانى و توبه و انابه اندك اندك رفع شده است.
زن حامله از غير سيد هر گاه جلادت كرده و داخل شده طفل او معيوب متولد مى شود. چنانچه در زاويه مقدسه ديدم شخصى را كه به اين واسطه لب او شكافته و به اصطلاح عوام الناس لب شكرى شده بود و همه مردم كه او را مى شناختند همين مطلب را در او ذكر مى نمودند كه وقتى كه حمل بوده است والده او جلادت كرده بود و داخل بقعه محترمه آن معظمه شده بود.
بسا گفته مى شود كه مرد از حضور بر قبر دختر پيغمبر صلى الله عليه و آله وسلم حضرت فاطمه زهرا صلوات اللّه و سلامه عليها با آن مقام و مرتبه ممنوع نمى شود، از دخول در بقعه حضرت معصومه دختر امام صلوات اللّه و سلامه عليه ممنوع نمى گردد، پس چگونه است ممنوع شدن مرد در اين جا؟!!
جواب از اين بيان، اولاً اين شبهه مقابل حسّ و عيان است.
ثانياً اين كه ظهور جلالت شأن آن بزرگواران مغنى است از ظهور اين آثار از ايشان، به خلاف اين محترمه اى كه در گوشه كوهى از كوههاى رى است بايست كه چنين كرامت بزرگى از او ظاهر شود تا اين كه جلالت شأن او بروز نمايد.
چنان چه گاه است كه كرامات از امام زاده ها ظاهر مى شود، زياده از امام، چنان چه از حضرت عباس سلام اللّه عليه در سال گاه است كه زياده از حضرت سيدالشهداء صلوات اللّه و سلامه عليه بروز مى نمايد.
و همچنين از محمد برادر حضرت امام حسن عسكرى پسر حضرت امام على النقى صلوات اللّه و سلامه عليهما كه در يك منزلى سامرا مدفون است معروف است به سيد محمد، همواره كرامت از او ظاهر مى شود با نزديكى او به دو امام در آن اطراف، معروف است اعراب آن نواحى قسم راست نمى خورند، مگر به او. صاحب شاره معروف است در اعراب آن اطراف، اين امر

صفحه از 180