مفتاح الفرج - صفحه 154

آل محمّد، و أخرِجْ لي أحبَّ السهمين إليك و خيرَهما لي في ديني و دنياي و عاقبة أمري؛ إنّك على كلّ شيء قدير، [و هو عليك يسير].
و در پشت يكى از اين دو رقعه، «افعل» بنويس و در پشت ديگرى «لا تفعل»؛ و در رقعه سوم اين دعا را بنويس: لا حول و لا قوّة إلّا باللّه العليّ العظيم؛ استعنت باللّه ، و توكّلتُ عليه، و هو حسبي و نعم الوكيل، توكّلتُ في جميع اُموري على اللّه الحيّ الذي لا يموت، و اعتصمت بذي العزّة و الجبروت، و تحصّنت بذي الحول و الطول و الملكوت، و سلام على المرسلين، و الحمد للّه ربّ العالمين، و صلّى اللّه على محمّد النبي 1 و آله الطاهرين ، و پشت اين رقعه را سفيد بگذار و چيزى بر آن منويس و هر سه رقعه را به يك نحو، محكم بپيچ و در ميان سه بندقه بگذار از موم يا از گل، به يك هيئت و يك وزن و به يكى از برادران مؤمن كه محلّ اعتماد باشد بده و بگو كه ذكر الهى و درود بر رسالت پناهى و آل امجاد او بفرستد و بندق ها را در ميان آستين خود بيندازد و با دست راست، آنها را حركت دهد و هر يك از آنها را كه اوّلْ دستش به آن برسد، بيرون آورد.
پس تو آن را از او بگير و اگر كسى كه بر او اعتماد داشته باشد، حاضر نباشد، خود، آنها را در ميان آستين خود بينداز و به نحوى كه مذكور شد يكى از آنها را بيرون آور، پس ذكر الهى بكن و آن را بگشا و پشتش را بخوان، اگر «افعل» باشد، آن كار را بكن كه خير تو در آن است إن شاء اللّه تعالى و اگر «لا تفعل» باشد، زنهار مكن كه آزار مى كشى و اگر بر پشتش چيزى نوشته نشده است، صبر كن تا وقت نماز فريضه حاضر شود، پس برخيز و دو ركعت نماز به نحوى كه مذكور شد پيش از نماز واجب ـ يا بعد از نماز واجب، اگر نماز صبح و عصر نباشد ـ بكن و اگر نماز صبح باشد، بعد از آن تعقيب و دعا بخوان تا آفتاب پهن شود و بعد از آن، دو ركعت را بكن و اگر نماز عصر باشد، دو ركعت را پيش از نماز عصر بكن و بعد از نماز عصر، آن دعاها را بخوان و بار ديگر آن عمل را اعاده بكن و اگر باز رقعه ننوشته بيرون آيد، باز در وقت فريضه ديگر همان عمل را اعاده كن، تا رقعه نوشته بيرون آيد. 2

1.الف: ـ النبي.

2.فتح الأبواب، ص۱۶۰؛ بحار الأنوار، ج۸۸، ص۲۳۵، ح۱ به نقل از مجموع الدعوات و فتح الأبواب (با اختلاف ? اندك در برخى الفاظ). و ر.ك: مفاتح الغيب، ص۶۲.

صفحه از 165