مفتاح الفرج - صفحه 91

38. رساله در استخاره از محمّدعلىّ بن حسن حائرى سنقرى (1378 ق). نسخه اى از اين اثر در كتاب خانه مرحوم طبسى حائرى در قم به شماره 40 به خطّ مؤلّف، رساله دوم موجود است.
39. ثورة في عالم الفلسفة از شيخ حميد خالصى. مؤلّف در اين رساله از خلال استخاره به وجود خداوند متعال استدلال نموده و سپس فوايد زيادى را در استخاره آورده است.
40. حول الاستقسام بالأزلام و الاستخارة از آية اللّه شيخ لطف اللّه صافى گلپايگانى. اين رساله كه به دستور مرحوم آية اللّه بروجردى نگاشته شده، در ردّ مقاله شيخ محمود شلتوت است كه در آن زمان در مجلّه رسالة الإسلام در قاهره چاپ مى شد. اين رساله به همراه مجموعه اى از رسالات مؤلّف تحت عنوان لمحات في الكتاب و الحديث و المذهب از طرف مؤسّسه بعثت طهران به چاپ رسيده است.
41. طريقه استخاره دانيال پيغمبر (فارسى) از مؤلّف نامعلوم ولى شيعه. نسخه اى از اين رساله، در كتاب خانه ملك تهران، رساله نهم از مجموعه 3204 موجود است.
42. جدول استخاره منسوب به حضرت امير عليه السلام از مؤلّف نامعلوم. نسخه اى از آن در كتاب خانه مجلس شوراى اسلامى، رساله 20 از مجموعه 6324 موجود است كه كاتب آن نيز نامعلوم است.
43. استخاره از شخصى به نام محمّد ابراهيم كه نسخه اى از آن در كتاب خانه مرعشى، رساله هفدهم از مجموعه شماره 12677 موجود است.
44. استخاره به قرآن از مؤلّف نامعلوم، ولى گويا در سده 13 ق تأليف شده است. نسخه اى از آن در 3 برگ در كتاب خانه مرعشى قم، رساله چهارم از مجموعه شماره 13393 موجود است.
45. استخاره از مؤلّف نامعلوم. نسخه اى از آن در كتاب خانه ملك تهران،

صفحه از 165