تأمّلاتي بر ديدگاه‏هاي آية اللّه‏ خويي درباره « الكافي » - صفحه 327

جعفر بن عثمان بن شريك (ص 124 ) ، جراح المدائنى (ص 130 ) ، حفص بن بخترى (ص 134 ) ، حمّاد بن عثمان (ص 143 ) ، حمّاد بن ابى طلحه (ص 144 ) ، خلف بن حمّاد بن ناشر (ص 152) ، خليل العبدى (ص 153) ، داود بن ابى يزيد ( ص 158 ) ، داوود بن فرقد ( ص 158 ) ، داوود بن سرحان (ص 159) ، داوود بن حصين الأسدى (ص 160 ) ، داوود بن على ( ص 160 ) ، داوود بن سليمان ( ص 160 ) ، درست بن ابى منصور (ص 162) ، ربعى بن عبد اللّه بن جارود (ص 167) ، زياد بن مروان (ص 171) ، زكريا بن عبد اللّه (ص 172) ، زرعة بن محمّد (ص 176) ، سعد بن ابى خلف (ص 178) ، سعيد بن عبد الرحمان (ص 181) ، سندى بن محمّد (ص 187) ، سالم بن مكرم (ص 188) ، سليم الفراء (ص 193) ، سماعة بن مهران (ص 193) ، شعيب بن أعين (ص 195) ، صالح بن سعيد (ص 199) ، صالح بن عقبة بن قيس (ص 200) ، صالح بن خالد محاملى (ص 201) ، صباح بن يحيى (ص 201) ، صباح بن صبيح (ص 201) ، صبيح ابوالصباح (ص 202) ، عبداللّه بن أبى يعفور (ص 213) ، عبد اللّه بن وليد سمان ( ص 221 ) ، عبد اللّه بن يحيى كاهلى (ص 222) ، عبيد اللّه بن وليد (ص 231) ، عبد الملك بن عتبة نخعى ( ص 239 ) ، عبد الصمد بن بشير (ص 249) ، على بن ميمون ( ص 272 ) ، عمر ابو حفص الرمانى (ص 285 ) ، عمر بن ابان ( ص 285 ) ، عمر ابو حفص الزبالى ( ص 285 ) ، علاء بن مقعد ( ص 299 ) ، علاء بن يحيى (ص 299) ، غالب بن عثمان المنقرى (ص 305) ، ليث بن بخترى (ص 321) ، محمد بن جميل ( ص 361 ) ، محمد بن مرازم (ص 365) ، معاوية بن عمار الدهنى (ص 411) ، نصر بن سويد الصيرفى ( ص 427) ، يحيى بن ابى شعبة حلبى (ص 444 ) .
اين موارد ، به غير از ده ها كتابى است كه نجاشى ، تعدّد روات آن را متذكّر نمى شود ، امّا خود بيش از يك راوى را ذكر مى نمايد . ۱ در مواردى ديگر نيز شيخ

1.اين در حالى است كه نجاشى ، بارها در كتاب خود به اقتصار در نقل طرق كتب ، تصريح مى كند ( رجال النجاشى ، ص ۳ ، ۱۱۶ ، ۲۳۱ و ۱۲۷ ) .

صفحه از 344