تاريخ : سه شنبه 1396/11/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 62925
کسب رتبه دوم دانشگاه قرآن و حدیث در آزمون کارشناسی ارشد سال96

کسب رتبه دوم دانشگاه قرآن و حدیث در آزمون کارشناسی ارشد سال96

دانش آموختگان مقطع کارشناسی دانشگاه قرآن و حدیث در آزمون کارشناسی ارشد سال 96 رتبه دوم درصد پذیرش کل کشور در گروه علوم انسانی را به خود اختصاص دادند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، گفت: طبق شاخص های وزارت علوم یکی از معیارهای مهم در ارزیابی آموزشی مراکز آموزش عالی، میزان قبولی فارغ التحصیلان هر مقطع در مقطع بالاتر است.

دکتر هادی حجتافزود: به تازگی معاونت فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، آمار پذیرش دانش آموختگان مقطع کارشناسی مراکز آموزش عالی(اعم از دولتی، غیر انتفاعی، پیام نور و آزاد) در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ را اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: بر اساس این  گزارش دانشگاه قرآن و حدیث از بین ۱۴۲۴مرکز آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی در رشته های گروه علوم انسانی با قریب ۶۲ درصد قبولی در ارشد مقام دوم را به شرح زیر کسب کرده است:

آقای حجت تصریح کرد: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ از تعداد ۱۷۸ نفر شرکت کننده دوره های حضوری و مجازی دانشگاه قرآن و حدیث در گروه علوم انسانی تعداد  ۱۱۰ نفر در رشته های مختلف مقطع کارشناسی ارشد مراکز آموزش عالی سراسر کشور پذیرفته شده اند که بر این اساس دانش­آموختگان مقطع کارشناسی این دانشگاه با کسب در صد قبولی  ۶۱.۸%  رتبه  دوم را (در مقایسه با  ۱۴۲۴ مرکز آموزش عالی دارای رشته های علوم انسانی که حد اقل ۳۰ نفر شرکت کننده داشته اند) کسب کرده اند.

لازم به ذکر است میانگین درصد پذیرش در رشته های امتحاني گروه علوم انسانی مراکز آموزش عالی کل کشور بر اساس آمار اعلام شده حدود ۲۴% اعلام شده است

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :