تاريخ : یکشنبه 1396/12/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 63169
آغاز ثبت نام پذیرش دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ویژه طلاب

آغاز ثبت نام پذیرش دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ویژه طلاب

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث از شروع ثبت نام برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب از 14 اسفند ماه خبر داد

آقای حجتدر گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، با اشاره به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتریدانشگاه قرآن و حدیثاز طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب اظهار کرد: این دانشگاه برای چهاردهمین سال متوالی در سال تحصیلی ۹۸ـ۹۷ علاوه بر پذیرش دانشجو از آزمون های سراسری از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به جذب دانشجو اقدام می کند که ثبت نام برای شرکت طلاب در این آزمون از ۱۴ اسفند آغاز و تا ۳۱ فروردین ماه ۹۷ ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون اختصاصی طلاب در مقطع کارشناسی ارشد شامل رشته‌های علوم قرآن و حدیث، علوم حدیث گرایش نهج البلاغه، کلام امامیه، علوم حدیث گرایش تفسیر اثری، علوم حدیث گرایش کلام و عقائد، علوم قرآنی، فقه و مبانی حقوق اسلامی و روانشناسی اسلامی است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به شرایط پذیرش در این مقطع گفت:‌ برادران و خواهران طلبه که دارای مدرک سطح دو حوزه هستند و یا پایه سه را به پایان رسانده‌اند و دارای مدرک کارشناسی معتبر باشند می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث اقدام کنند.

وی به برگزاری آزمون در مقطع دکترا در پنج رشته اشاره کرد و افزود: طلاب می‌توانند در آزمون رشته‌های علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه، علوم و معارف نهج البلاغه و مدرسی معارف اسلامی در دو گرایش اخلاق و قرآن و متون شرکت کنند.

حجت خاطرنشان کرد: محل اجرای دوره حضوری مقطع دکتری قم و تهران و مقطع کارشناسی ارشد شهرهای قم، تهران، مشهد و اصفهان است. امکان تحصیل در دوره های مجازی مقطع ارشد نیز برای طلاب علاقه مند از اقصی نقاط ایران و جهان با استفاده از شبکه اینترنت وجود دارد.

وی با بیان اینکه تحصیل رایگان و یا تخفیف ویژه طلاب و بهره مندی از استادان مجرب ومتخصص از جمله مزیت‌های پذیرفته‌شدگان آزمون اختصاصی در این دانشگاه است گفت:‌ آزمون کتبی این دوره در ۲۲تیرماه ۹۷ همزمان در شهرهای قم، تهران، مشهد و اصفهان برگزار می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد:‌ متقاضیان دارای شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه به نشانیwww.qhu.ac.irمراجعه و از جزئیات بیشتر ومنابع آزمون مطلع شوند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :