تاريخ : پنج شنبه 1397/2/20 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 64278
ارائه دو رشته «فلسفه» و «کلام اسلامی» در دانشگاه قرآن و حدیث

ارائه دو رشته «فلسفه» و «کلام اسلامی» در دانشگاه قرآن و حدیث

آقای دکتر حجت در مراسم بزرگداشت مقام معلم دانشگاه قرآن و حدیث گفت: در مقطع کارشناسی مجوز ارائه رشته فلسفه و کلام اسلامی دریافت شده و از مهرماه در تهران پذیرش دانشجو صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، معاون آموزش و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث در این نشست گفت:  ۳ هزار و ۳۱۳ نفر دانشجو ۲ هزار نفر در مقطع کارشناسی و ۱۱۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۹۰ نفر دانشجوی دکتری در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی بیان کرد: این دانشجویان به دو شیوه حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند و تا کنون بیش از ۵ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند..

آقای حجتافزود: تا کنون ۱۳۲۷ پایان نامه و رساله دکتری در دانشگاه قرآن و حدیث دفاع شده و تعدادی از این موارد در محافل علمی حائز رتبه شده و توانسته اند برخی از خلا های علمی در حوزه های علوم انسانی را پوشش دهند.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: در مقطع کارشناسی مجوز ارائه رشته فلسفه و کلام اسلامی دریافت شده و از مهرماه در تهران پذیرش دانشجو صورت می گیرد.

وی گفت: برای اولین با رشته علوم قرآن و حدیث در اصفهان از مهرماه برگزار می شود و امسال برای اولین بار مقطع کارشناسی در اصفهان اضافه شده است.

آقای حجت از برگزاری اولین دوره آزمون کفایت زبان عربی در دانشگاه قرآن و حدیث برای دانشجویان مقطع دکتری خبر داد و گفت: این دوره جایگزین دوره تافل شده است.

وی افزود: تا کنون ۳۱ عنوان کتاب از سوی معاونت آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث چاپ شده و به تازگی سه اثر با عنوان فقه الحدیث ۱ ، قرآن در روایات، حکومت و مدیریت در نهج البلاغه  در قالب دروس متنی دانشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

آقای حجت گفت: دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث سال ۹۶ رتبه سوم المپیاد علمی دانشجویی کشور کسب کرده اند. همچنین دانشجویان این دانشگاه در کنکور سال ۹۶ با کسب ۶۲ درصد قبولی توانستند رتبه دوم در مرکز آموزش عالی علوم انسانی کسب کرده اند.

سخنرانی رئیس و قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث و گفتگو با اساتید دانشگاه از دیگر برنامه های نشست سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه بود.

در پایان این مراسم از ۱۲ نفر از اساتید ممتاز به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل شد.

اساتید: شایسته تقدیر آقایان محمد مرادی، حیدر مسجدی، عبدالهادی مسعودی، مهدی نصرتیان اهور، عباس پسندیده، رسول رضوی، مرتضی خوش نصیب، محمود ملکی، حامد معرفت، بهروز حسین پور.

خانم طیبه حیاتی،خانم مهناز باشی زاده مقدم،

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :