پژوهشى جديد در كتاب كافى - صفحه 338

مشايخ مطالب مبسوطى را نقل مى كند و گاه فصل مستقلى بدين امر اختصاص داده است.
ـ على بن إبراهيم (7: 277، باب وجوه القتل، 439 باب وجوه الإيمان) و نيز 4: 290/3 (حول أشهر الحج)، ر. ك. 4: 522/ذيل 10 (مقايسه كنيد با تفسير على بن ابراهيم 1: 70).
كتاب الطلاق 6: 158/23.
و نيز ر. ك. كتاب المعيشة 5: 192/1، كتاب الوصايا 7: 5/7 و 20/1.
ـ يونس بن عبد الرحمن
كتاب الصيام 4: 107/4 (احتمال دارد روايت باشد).
كتاب النكاح 5: 570 (باب تفسير ما يحل من النكاح و ما يحرم... و هو من كلام يونس).
كتاب الطلاق 6: 175.
كتاب المواريث 7: 83 ـ 84، 115 ـ 116، 145، 164.
و فى ص 121، مطلبى از يونس نقل شده و نادرست خوانده شده كه گويا از كلام فضل بن شاذان است، (خ ص 118).
و نيز كتاب النكاح 5: 437/8، كتاب العتق 6: 197/14.
ـ فضل بن شاذان
كتاب الطلاق 6: 92.
كتاب المواريث 6: 88 ـ 90، 95 ـ 96، 98 ـ 99، 105 ـ 108، 116 ـ 118، 120 ـ 125، 142، 145 ـ 146، 148 ـ 149، 161 ـ 162، 166 ـ 167.
در كتاب الطلاق قضيه مفصلى به نقل از حمدان قلانسى آمده كه در آن وى با عمر بن شهاب عبدى مناظره كرده و براى يافتن پاسخ اشكال وى با ايوب بن نوح و على بن راشد و معاوية بن حكيم گفتگو كرده است (6: 92) در ادامه كلام فضل بن شاذان در جواب أبا عبيد در كتاب الطلاق نقل شده است.

صفحه از 342