مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : آخرین پیام آور (ج 1)
محل نشر : تهران
ناشر : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1381 ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 287
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

آخرین پیام آور (ج 1)

نویسنده کوشیده است که خواننده را با دروان جاهلیت (پیش از ولادت رسول خداص) آشنا سازد.

در بررسی تاریخ زندگانی رسول مکرم اسلام، ناآشنایی با تاریخ جاهلیت و روزگار پیش از ولادت حضرت ختمی مرتبت، مشکلات فراوانی را برای مردم به ویژه جوانان ایجاد می کند. به همین دلیل، نویسنده، دوران جاهلیت و آنچه را در تاریخ صدر اسلام، آگاهی از آن ضروری احساس شده، شرح داده است، نه چندان مفصل که خود کتاب مستقلی باشد و نه چندان فشرده که نامفهوم باقی بماند.

در فصل اول ذیل عنوان «سال های قبل از تولد دوران جاهلیت»، به شرایط اجتماعی، آداب، رسوم، آیین، مناسبت ها، اقوام و قبایل و رویدادهای جاهلیت پرداخته و در بخش دوم از این فصل به نام «خاندان وحی»، تاریخ نیاکان خانواده وحی از جمله: هاشم، عبدالمطلب، عبداللّه و آمنه، مادر آن حضرت را بررسی کرده است.

سپس با اشاره به میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام و بررسی دوران کودکی و نوجوانی، تجارت، ازدواج و بشارت های پیامبران گذشته به ظهور آخرین پیام آور الهی، برخی فضایل و سجایای آن حضرت را برشمرده است.

در پایان کتاب نیز با عنوان «ضمایم» به موضوع هایی چون: جنگ های فجار، پیمان (حلف الفضول)، جویندگان دین جدید، بازسازی خانه توحید، فصاحت رسول خدا(ص)و تفاوت کلام آن حضرت با آیات قرآنی، خلاف گویی مستشرقین و خصوصیات اخلاقی پیامبر پرداخته است.