مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : سبط نبی حسین بن علی(ع)
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : تهران
ناشر : دفتر نشر فرهنگ اسلامی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1376ش
تعداد جلد : 4
تعداد صفحه : 32 + 48 + 48
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

سبط نبی حسین بن علی(ع)

عنوان های فرعی: رمز قرآن از حسین آموختیم؛ زمین گسترده کربلا در سرزمین عراق، شام و عربستان؛ زمان، گسترده عاشورا

کتاب سبط نبی حسین بن علی(ع) چهار جلد است که در اینجا سه جلد آن با این عنوانهای فرعی معرفی می شوند:
رمز قرآن از حسین آموختیم؛ زمین گسترده کربلا در سرزمین عراق، شام و عربستان؛ زمان، گسترده عاشورا

جلد اول بر آن است تا گوشه ای از ولایت و کارگردانی امام حسین(ع) را با سیاست و تدبیرات الهیه در پشت صحنه به تماشا بگذارد تا خواننده ببیند که چگونه این ابرمرد تاریخ توانست با هفتاد و دو تن یاران خود تمامی زمین را به کربلا و تمامی زمانها را به عاشورا تبدیل کند و بنیان طاغوت و ظلم و استبداد را در بسیاری از مکانها و زمانها بر کند و اسلام و استقلال و آزادی را جایگزین آن سازد. کتاب مصور و رنگی است و استناد آن به آیات قرآن و کتب معتبر شیعی است. عناوین برخی از مباحث کتاب بدین قرار است: حسین(ع) پاداش پاکدامنی زهرا علیهاالسلام، امام حسین(ع)، نمونه اخلاق قرآن، تفسیر شهید و شهداء، امام حسین(ع) تفسیر رموز کلمات نمایشی حج ابراهیم و اسماعیل، امام حسین و تفسیر آیه قرآن.

جلد دوم به جریان خون کربلا در سایر زمین ها پرداخته. از آن جا که اهل بیت(ع) از جریان حادثه دلخراش کربلا برای بیداری و آگاهی مردم نسبت به ظلم و بیداد بنی امیه بهره گرفتند و به هر سرزمینی که رسیدند خون حسینی را به مردم آنجا تزریق کردند، دیری نپایید که انقلاب کربلا از عراق به سایر نقاط جهان جریان یافت. به شام، مدینه، مکه، یمن، خراسان، سمرقند، افغانستان، سواحل چین، هند و پاکستان و... مباحث کتاب عبارت اند از: امام حسین(ع) و تفسیر آیه من قتل نفسا، احیای سرزمینهای اسلامی با تزریق خون حسینی، تزریق خون کربلا توسط کاروان اسرا به مردم شهرهای عراق، شام و حجاز، عراق در تسخیر خاندان حسینی، سر امام حسین(ع) و حضرت یحیی، دو سند جنایت تاریخ در شام، تزریق خون زینب علیهاالسلام در سرزمین شام و تجاوز به حرم.

جلد سوم از مجموعه «سبط نبی حسین بن علی(ع)» به «زمان گسترده عاشورا» اختصاص دارد. در این مجلد به حرکتهای انقلابی مسلمانان متأثر از حادثه دردناک کربلا پرداخته شده، جماعتی که از نقاط مختلف زمین گرد آمدند و به طور پنهانی نهضت عاشورا را تداوم دادند. مباحث ارائه شده در این مجلد عبارت اند از: قیام مختار، قیام ابومسلم خراسانی، ولایت ائمه(ع) بعد از حادثه کربلا، امام سجاد(ع) پاسدار نهضت اصلاحی سیدالشهدا(ع)، پاسداری امام سجاد(ع) از سنگر اتحاد، پاسداری امام سجاد(ع) از ادب سیدالشهدا(ع)، پاسداری امام سجاد(ع) از مرزها در برابر حملات نظامی و تهاجمات فرهنگی و ... .