>

193
مثلث ايمان

مقدّمه

پس از آماده‌سازي فرم نهايي پرسش‌نامه 67 ماده‌اي بام اوّل و روايي‌سازيِ محتوايي و سازه و اعتباريابي اوّليه آن ـ که در فصل پيشين تشريح شد ـ ، اين پرسش‌نامه، همراه با يک پرسش‌نامه خودگزارش‌دهي بر روي يک گروه 810 نفره، اجرا شد. هدف اين فصل، فراهم‌سازي گزارشي از گام‌هاي نهايي عملياتي، براي بررسي اعتبار و روايي آزمون است. همچنين نتايج تحليل‌هاي آماري انجام شده بر روي پرسش‌نامه 67 سؤالي نيز ارائه مي‌شوند.
ابتدا لازم است که برخي شاخص‌هاي توصيفي در باره شيوه توزيع آزمودني‌ها بر حسب متغيّرهاي مختلف ارائه شود تا با ايجاد نمايي کلّي از توزيع، فهم مناسب‌تري از بخش تحليلي داشته باشيم.

روش: جامعه، نمونه و روش نمونه‌گيري

اين پژوهش، از نوع زمينه‌يابي است. جامعه آماري پژوهش حاضر را دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران، شهيد بهشتي، علّامه طباطبايي، آزاد اسلامي واحد جنوب تهران ـ که در سال تحصيلي 1386 ـ 1387 مشغول به تحصيل بودند ـ و نيز افراد ساکن تهران تشکيل مي‌دهند. از جامعه آماري دانشگاه‌ها، با مراجعه به مکان‌هاي عمومي دانشگاه‌ها (نظير: سالن‌هاي غذاخوري، فضاهاي باز، کتابخانه‌ها و ...) و نيز از جامعه آماري افراد ساکن تهران، با مراجعه به امام‌زاده‌ها و پارک‌ها، نمونه‌اي 810 نفري به صورت در دسترس و غير احتمالي، انتخاب شدند و پرسش‌نامه بام اوّل را تکميل نمودند.


مثلث ايمان
192
  • نام منبع :
    مثلث ايمان
تعداد بازدید : 135013
صفحه از 246
پرینت  ارسال به