گزارشى از مصاحبه با آيت‏ الله سيد محمّدباقر موحّد ابطحى - صفحه 120

11 ـ مكيال المكارم فى فوائد الدعاء للقائم، نوشته مرحوم آيه‏الله سيد محمد تقى موسوى اصفهانى، كه به امر مقدّس حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه، درباره ضرورت، فوائد، آثار و زمان‏ها و مكان‏هاى مناسب براى دعا بر تعجيل ظهور حضرت و سلامتى آن جناب، نوشته شده است.
12 ـ موسوعة الادعية، شامل مجموعه دعاهاى وارده از چهارده نور پاك عليهم ‏السلام ، كه در همين مصاحبه، توضيحى كوتاه در مورد آنها مى‏خوانيم.
13 ـ عوالم العلوم و المعارف. اين كتاب، مجموعه‏اى گسترده در يكصد و سى مجلّد است كه نويسنده آن (شيخ عبدالله بن نورالله بحرانى) پس از سالها كسب فيض از محضر علامه مجلسى نگاشته است. تاكنون ده مجلد از اين كتاب ـ براى نخستين بار ـ منتشر شده و ده‏ها مجلّد ديگر آن آماده انتشار است.
اين گنجينه عظيم ـ كه با حدّاقلّ امكانات و كمترين حمايت فراهم آمده ـ تنها گوشه‏اى از تلاش‏هاى علمىِ بزرگمردى را مى‏نماياند كه در اين مجلس با او به گفت و شنود نشستيم. براى بهره‏گيرى بيشتر از بيانات استاد، متن پرسش‏ها حذف شد و به جاى آن، موضوع بحث را در بين دو قلاّب به متن افزوديم. همچنين متن سخنان ايشان را از حالت گفتارى به حالت نوشتارى درآورديم. بجاست كه در اينجا، همكارى جناب آقاى شهيدى و سركار خانم زهرا رستگار هروكى ـ دانش آموخته كارشناسى كتابدارى دانشگاه قم ـ را سپاس گزاريم كه در ضبط سخنان استاد و پياده كردن متن سخنان ايشان از نوار، اهتمامى درخور داشتند. دوام عمر و توفيقات حضرت آيت الله سيد محمد باقر موحّد ابطحى و تمام دست‏اندركاران برپايى اين مجلس علمى را از خداى متعال خواهانيم.
ويراستار

صفحه از 148