تاريخ : سه شنبه 1393/10/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38608
ویژه برنامه های بزرگداشت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)

ویژه برنامه های بزرگداشت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)

ویژه برنامه های بزرگداشت هفته ولادت با سعادت، نماینده امام هادی علیه السلام در سرزمین ری، محدث والامقام و مجاهدی پارسا از فرزندان امیرالمومنین علی علیه السلام، حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، در بارگاه ملكوتی حضرتش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، این ویژه برنامه ها از روز پنجشنبه ۲ بهمن ماه با عطر افشانی و گل افشانی مضجع نورانی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام و قبور شهدای والامقام مدفون در آستان مقدس آغاز و تا چهارشنبه ۸ بهمن ماه با برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به پایان می رسد.
بر اساس این گزارش مراسم جشن بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام شنبه ۴ بهمن ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری، با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط قاری ممتاز آقای موحدی آغاز و در ادامه با قرائت زیارتنامه توسط آقای فراهانی، همخوانی گروه محراب، مدیحه سرائی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آقای رمضانپور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرنی برگزار خواهد شد.
همچنین در روز بزرگداشت ولادت آن حضرت مصادف با یکشنبه ۵ بهمن ماه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مکان مذکور، مادح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آقای باقری به مدیحه سرائی و حجت الاسلام و المسلمین خوش نما به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
بنا به سنت دیرینه، اهالی شهرستان ری، همه ساله این روز را عید می گیرند و با پخش نقل و شیرینی میلاد با سعادت این خورشید آسمان سرزمین ری را به یكدیگر تبریك می گویند.
این مراسم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به نشانی www.abdolazim.com به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام فرزند عبدالله بن علی از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است که نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد و از این رو به «حسنی» شهرت یافته است.
میلاد مبارک آنحضرت در سال ۱۷۳ ه.ق در مدینه منوره نقل شده است و ۷۹ سال عمر با بركت ایشان، با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی كاظم علیه السلام، امام رضا علیه السلام، امام محمدتقی علیه السلام و امام علی النقی علیه السلام مقارن بوده است و احادیث فراوانی از آن بزرگواران روایت نموده است.
حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین علیهم السلام و از چهره های محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و پیروان آنان بوده است.
اکنون نیز بارگاه نورانی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، در شهرری قبله تهران، مامن مشتاقان اهل بیت علیهم السلام و ارادتمندان به ساحت مقدس امامزادگان والامقام بوده که پیوسته از سراسر ایران و سایر نقاط جهان برای زیارت به آن مشرف شده و به توسل می پردازند.
در روایتی از حضرت امام هادی علیه السلام نقل شده که ایشان فرموده است هر کس قبر او (حضرت عبدالعظیم الحسنی) را زيارت کند، بهشت بر او واجب می شود و همچنین ابن قولویه در کتاب کامل الزیارات از محمد بن یحیی اشعری عطار قمی روایت کرده که شخصی از اهل ری گفت، بر حضرت امام هادی علیه السلام وارد شدم، آن جناب از من پرسید در کجا بودی؟ عرض کردم: به زیارت سیدالشهداء علیه السلام رفته بودم، فرمود: آگاه و متوجه باش، اگر قبر عبدالعظیم را که در نزد شماست زیارت کرده بودی، مثل این بود که حسین بن علی علیه السلام در کربلا را زیارت کرده باشی.
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، امسال با تدارک دیدن مراسم مختلف مذهبی و برنامه های متنوع فرهنگی تحت عنوان هفته بزرگداشت ولادت آن حضرت، میزبان زائران محترم و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده و مقدم ایشان را گرامی می دارد.

------------------------------------------------------------

» مشاهده جدول ویژه برنامه های بزرگداشت هفته ولادت

» مطالعه آثار کنگره حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام

------------------------------------------------------------

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :