مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : علی‌اکبر (ع)؛ بهترین الگوی جوانان
پديدآورنده : جواد محدثی
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : بوستان کتاب
تاریخ انتشار : 1392
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 64
قطع : پالتویی
نوع جلد : شومیز
شابک : ۹۷۸۹۶۴۰۹۰۴۰۰۸
جستجو در Lib.ir

علی‌اکبر (ع)؛ بهترین الگوی جوانان

یازدهمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «آشنایی با اسوه ها»، با موضوع حضرت علی اکبر علیه‌السلام

این اثر که یازدهمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «آشنایی با اسوه ها» به حساب می‌آید، درصدد است با معرفی چهره‌های برجسته تاریخ صدر اسلام، جوانان را با الگو‌های کمال و خودسازی آشنا کند.

در این اثر، با چهره با صلابت و ایمان حضرت علی اکبر (ع) آشنا می‌شویم که صحنه کربلا جلوه گاه رشادت و فداکاری او در راه حق و جهاد و شهادت در راه دین خدا بود و از آن شهید رشید، اسوه‌ای برای همه جوانان مسلمان به وجود آورد.

برشی از مقدمه

انسان در هر سن و سال، از «الگو»ها اثر می پذیرد و در پی قهرمانانی است که به آنان عشق بورزد و راه آنان را بپیماید و از روش و خصلت ها و صفات آنان الگوبرداری کند.

حس قهرمان گرایی و الگویابی در جوانان بیشتر است. جوان، جذب کسانی می شود که در علم، قدرت، هنر، ورزش، فداکاری، جمال، ایثار، کار و تلاش و ... برتر باشند و بتوانند حس قهرمان گرایی او را ارضا کنند. اگر جوان چنین الگوهایی را بشناسد و بیابد، دل به او می بندد و اگر نیابد، در خیال و فکر و آرمان های خویش آنان را می سازد و می پردازد و اگر چنین الگوهایی را در میان خودی ها نیابد، رو به دیگران و بیگانگان می کند و اگر در مسلمانان و موحدان نشناسد، از غیر مسلمانان می جوید.

«هرچه این الگوها و قهرمان ها، متعالی تر، کامل تر، آسمانی تر و خدایی تر باشند، جوانان را در مسیر هدایت و پاکی و ایمان و تعالی قرار می دهند و اگر خدای ناکرده، الگوهای منفی و بدلی به تور جوانان بخورد، یا جوانان در تور و دام و تله الگوهای آنان قرار گیرند، راه آنان را طی می کنند و به آن سمت و سو گرایش می یابند. حال که چنین است، شناختن و شناساندن الگوهای شایسته به نسل جوان یک تکلیف و رسالت مهم تربیتی است.»

فصل‌های کتاب:

جوان و الگو، فرزند یقین، دودمان پاک، فضایل و مکارم، در کنار پدر، در شب عاشورا، عاشورا؛ روز حماسه، شهادت، مدفن و مزار، از زبان شاعران،