لرستان ۱ شود كه خارجيانند تا نبيند و نشنود كه تعصّب كه او راست كس را نيست.
و تعزيتِ حسينِ على داشتن متابعتِ قول خدا است: «قُلْ لا أسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أجْرًا إلاَّ الْمَوَدَّةَ فى الْقُرْبى»۲ و موافقتِ قول مصطفى است كه گفت: «مَنْ بَكى عَلَى الحسينِ أو أبْكى أو تَباكى وَجَبَتْ لَهُ الجنّة»؛ ۳ تا هم گوينده و هم شنونده در رحمتِ خداى باشد و منكرش الّا منافق و مبتدع و ضالّ و گمراه نباشد و خارجى و مبغضِ فاطمه و آلش و على و اولادش. و «الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أكْثَرُهُمْ لا يَعْقِلُونَ».۴
[ 137 ]
[ ادعاى مؤلف فضائح در رفتارشناسى شيعه در قيامهاى علويان ]
[ اشاره به قيام زيد بن على و واكنش شيعيان ]
[ مظلوميت زيد بن على از ديدگاه شيعه ]
[ اشاره به بد عهدى مردمان در قيام زيد بن على ]
[ مقايسه واكنش مردم به قيام زيد بن على با صحابه صدر اسلام ]
[ طمع ورزى برخى صحابه و تحريك كردن عايشه در جنگ با على(ع) ]
[ جنگ على (ع) با ناكثين و فتنهگران در جنگ جمل و داستان زن هودجنشين ]
[ على(ع) كشنده ناكثين، قاسطين و مارقين ]
[ ناصبيان خيانتگران واقعى و دشمنان على(ع) ]
[ حكومت مسترشد عباسى و تحرك گروههاى منحرف ]
[ مناسبات و ارتباطات خلفاى عباسى با سلاطين و اميران سلجوقى ]
[ قاعده سياسى در بىوفايى مردمان ]
[ پشيمانى مسترشد عباسى در ميدان دادن به مغرضان و بدخواهان ]
[ بىوفايى مردم در قيام زيد شهيد و ربط آن با بيعتشكنى ناصبيان ]
۵آنگه گفته است:
و اين روافض هر يك را از بنىعلى ۶ فراآب مىكردند ۷ ، چون زيد بن على و يحيى بن زيد و محمّد بن عبداللَّه و ابراهيم بن عبداللَّه الحسنى بباخمرى و الحسين بن على به فخّ و قاسم رسّى و يحيى بن هادى و محمّد بن القاسم، صاحب طالقان، و يحيى بن عمر الحسنى ۸ و مانندِ ايشان را كه انگشت بدان شمار وامى كردند كه ما اين كنيم و اين كنيم. علوى از بهر آن را خواستى كه به بهرى از دنيا دررسد، و يا امر به معروفى و نهى از منكرى كند، به قول شما رافضيان مغرور شدى، خروجى بكردى. روافض چون آوازِ شيهه اسبانِ سلطان بشنيدندى، سرِ خويشتن گرفتندى و بيچاره را به دست وادادندى. علوى گرفتار شدى. خلفاى آل عباس با ايشان همان كردندى كه سلجوقيان كنند با همديگر: يا بكشتنديش يا كور بكردندى يا محبوس كردندى. چون چنين بود ما را اندرين چه گناه؟! رافضى را گناه بيشتر بود كه ما را. نبينى چون
1.ح - د: «كردستان».
2.از آيه ۲۳ سوره مباركه شورى.
3.از احاديث مسلّم قطعىالصدور است به نزد ما شيعيان. مراجعه شود به: ثواب الأعمال، ص ۸۴؛ اللهوف، ابن طاووس، ص ۱۰؛ كامل الزيارات، ص ۲۱۰، ح ۳۰۰ و ۳۰۳؛ بحار الأنوار، ج ۴۴، ص ۲۸۹، ح ۲۹.
4.ذيل آيه ۶۳ سوره مباركه عنكبوت (با اين تصرف كه به جاى «و» در آيه «قل» هست).
5.صفحه «۳۷۴» چاپ قديم
6.نسخ: «از نبى و على».
7.فراآب كردن، يعنى به مهلكه انداختن. (ويراستار)
8.براى ترجمه سادات مذكور، رجوع شود به تعليقه ۱۵۲.