تاريخ : پنج شنبه 1394/12/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 49735
تولید بیش از 400 عنوان کتاب در موسسه دارالحدیث

تولید بیش از 400 عنوان کتاب در موسسه دارالحدیث

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سبحانی‌نیا گفت: بیش از 400 عنوان کتاب و بیش از 700 جلد کتاب توسط مجموعه موسسه دارالحدیث تولید شده است که برخی از کتاب‌ها بیش از 20 بار چاپ شده است و تنها چند اثر توسط انتشارات سمت تولید شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی نیا، معاون فرهنگی و هنری موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث صبح امروز (۱۳ اسفند) در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد تأسیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن همایش‌های موسسه برگزار شد، عنوان کرد: معاونت فرهنگی و هنری دارالحدیث یک رسالت تفصیلی دارد که ترویج معارف قرآن و حدیث برای مخاطبان عام است.

معاون فرهنگی و هنری موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: نشر معارف اهل بیت (ع) در موسسه دارالحدیث هم در بعد آموزشی و پژوهشی به صورت تخصصی توسط دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث صورت می‌گیرد و هم به صورت عمومی توسط معاونت فرهنگی هنری موسسه انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا بیان کرد: آثار عمومی موسسه دارالحدیث با اتکا به آثار تخصصی موسسه صورت می‌گیرد و تولیدات عمومی و ترویجی برای مخاطبان عام دارد.

وی افزود: معاونت فرهنگی هنری موسسه در بخش تولیدات مکتوب و آثار عمومی و ترویجی در سه حوزه مخاطب کودک نوجوان و بزرگسال بیش از ۵۰ عنوان کتاب تولید کرده است، همچنین برخی فعالیت‌ها برای مخاطبان خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی هنری موسسه دارالحدیث ادامه داد: موسسه دارالحدیث در بخش علاوه بر تولیدات مکتوب برای مخاطبان عام تولیدات غیرمکتوب توسط بخش هنر و رسانه در دستور کار خود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: معاونت فرهنگی هنری موسسه در بخش تولیدات غیرمکتوب، ۴ نوع تولیدات دارد که تولید نرم افزارهای چندرسانه ای عمومی از جمله آنهاست.

وی افزود: نرم افزار چندرسانه ای ثارالله به پشتیبانی از موسوعه امام حسین (ع) که دو سال پیش تولید شد، همچنین نرم افزار چندرسانه ای امیرالمومنین (ع) در دو فاز از ولادت تا امامت و همچنین از امامت تا شهادت در دست تولید است.

معاون فرهنگی هنری موسسه دارالحدیث اضافه کرد: در بخش رسانه و تولیدات غیرمکتوب، علاوه بر تولید نرم افزار، کتاب‌های صوتی و مجله‌های صوتی نیز تولید می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا گفت: معاونت فرهنگی هنری موسسه دارالحدیث هم اکنون در حال تولید مجله صوتی «روایت سفر» است که در ایام نوروز به بازار عرضه می‌شود که مسافران می‌توانند از این مجله صوتی در وسایل نقلیه خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: تیزرهای معارفی یکی از تولیدات این معاونت است که چند نسخه تولید شده است که با رسانه‌های تصویری هماهنگی صورت گرفته است تا در سال آینده شاهد آن در شبکه صدا و سیما خواهیم بود.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان کرد: امروز نگارخانه ای در موسسه دارالحدیث دایر است که آثار و روایات کوتاه که حاوی پیام است به صورت هنری تولید شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: انتشارات دارالحدیث بیش از ۱۰ سال فعالیت دارد و تمام آثار موسسه توسط انتشارات این موسسه تولید شده است.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۷۰۰ جلد کتاب توسط مجموعه موسسه دارالحدیث تولید شده است که برخی از کتاب‌ها بیش از ۲۰ بار چاپ شده است و تنها چند اثر توسط انتشارات سمت تولید شده است.

معاون فرهنگی هنری موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: مهم ترین اقدام انتشارات، علاوه بر تلاش در توزیع حداکثری، ایجاد یک جریان فکری در تولید آثار کودک با رویکرد دینی و آثار ترویجی نوجوان و جوان با رویکرد دینی با همکاری معاونت فرهنگی است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :