مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : زیستن با پیامبر(ص)
پديدآورنده : مهدی رضایی
محل نشر : قم
ناشر : مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1383ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 208
قطع : رقعی
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

زیستن با پیامبر(ص)

نگاهی است دوباره به سخنان رسول خدا(ص) و با محوریت کتاب نهج الفصاحه

بهترین راه آشنایی با آموزه های مکتب تعالی بخش اسلام ناب، استمداد از قرآن و عترت بر محوریت سخنان هدایت گرانه رسول اکرم(ص) است. پرداختن به برخی دغدغه های انسانی و اخلاقی و اجتماعی در عصر حاکمیت ماشینی و تجدد و انفجار اطلاعات، ضرورت نگاهی جدید به اندیشه های حضرت را محسوس تر می کند.

این پژوهش، نگاهی است دوباره به سخنان رسول خدا(ص) و با محوریت کتاب نهج الفصاحه که با توضیحی مختصر و گویا، ارتباط منطقی و لازم میان آنها برقرار شده است. این کتاب، مجموعه ای از مواد خام و اولیه است که هر فرد و گروه صنفی، با توجه به میزان و نوع نیاز و نگاه خود می تواند از آن برداشت کند و با پردازش و استفاده بهینه از آن، برای دست یابی به هدف مهم و مقدسی که در نظر دارد، بهره گیرد.

برخی عنوان های کتاب بدین قرار است: ارتباط و معاشرت، گشاده رویی، مدارا کردن، رفق و ملایمت، پرهیز از سخت گیری، قرض دادن و قرض گرفتن، رازپوشی و کتمان، ویژگی های انسان بد در روابط اجتماعی، رابطه مقامات معنوی و پاداش های اخروی یا چگونگی ارتباط با مردم، روابط اجتماعی، دیدار با خویشان(صله رحم)، بنیاد مقدس ازدواج و زندگانی مشترک، راهکارهای ایجاد زمینه جلب اعتماد دیگران، حقوق همسایه، جایگاه زن، پاکیزگی و آراستگی ظاهر، عزت نفس، اعتدال و میانه روی، جوانی و جوانان، محیط زیست، نژادها و ملیت ها، تفریحات سالم، تقوامحوری، علم و دانش، آسیب های اجتماعی، جامعه دینی، فرهنگ برخورد با گرفتاران، حق محوری، مستمندان و مستضعفان، وجدان کاری، کار و تلاش، مشاوره، مسکن، مسافرت ، عوامل غم و اندوه، حقوق حیوانات، دنیا و آخرت و آسیب شناسی گناهان.