تحلیل اسانید آن با ترسیم شبکه اسناد بپردازیم.
البته باید در نظر داشت که در مطالعات مستشرقان، شکلگیری روایات اعتقادی با شکلگیری روایات فقهی متفاوت بوده است. بیشتر روایات اعتقادیِ مربوط به یک مسأله در حدود اواسط قرن دوم شکل گرفته است؛ حال، آن که روایات فقهی پیشینه بیشتری داشتهاند.۱ روایات «لن یفلح» از جمله روایاتی است که متقدمانی مانند نسایی (م303ق) آن را در زمره روایات فقهی گنجانیده و از آن استنباط شرعی نمودهاند.
گر چه این حدیث در صحیح مسلم، سنن ابن ماجه و سنن ابی داود، از جوامع ششگانه اهلسنت نیامده است، ولی در بسیاری از کتب متأخر روایی، تاریخی و فقهی با سند از